VELIKANI METODIZMA
(Objavljeno u Glasu Jevanđelja, časopisu Evangeličke metodističke crkve u Republici Srbiji, u broju 6/2013)
(članak je dostupan i na stranici "Pisani materijal" na ovom blogu)
(this article is a loose translation of the following material)
(članak je dostupan i na stranici "Pisani materijal" na ovom blogu)
(this article is a loose translation of the following material)
Naš deseti velikan
metodizma je episkop Enoh Džordž (eng. Enoch George). Enoh Džordž se rodio u
okolini mesta Lankaster u državi Virdžiniji, 1767. godine. Njegova majka je
umrla dok je još bio vrlo mlad, kada mu je nega i pažnja majke možda bila
najpotrebnija, ali je u tim trenucima mladi Enoch shvatio istinu koju psalmista
izjavljuje kada kaže: „I da me otac i mati ostavi, Gospod će me primiti“. Budući
da je izgubio majku, na njegovu stariju sestru je pala odgovornost da preuzme
odgovornosti njihove majke. Nakon smrti njegove majke, iz Virdžinije se njegova
porodica preselila u Severnu Karolinu. Kada je imao osamnaest godina, prilikom
posete bogosluženja metodističkog udruženja, doživeo je obraćenje i shvatio je
da je grešan i da mu je neophodno potrebna blagodat Gospoda Isusa Hrista, bez
koje je izgubljen.
Nakon
Enohovog obraćenja, vrlo brzo je bio pozvan da „govori svim grešnicima u
naokolo kakvog divnog Spasitelja je pronašao“ ali i da se moli za one koji su
još uvek izgubljeni, kako bi se izmirili sa Gospodom. Međutim, trudio se da
suzbije glas Duha koji ga je zvao da ide i da propoveda i nije odmah pristupio
radu u Božjem carstvu, ali se na kraju predao da ga Bog vodi, iako je bio pod
jakim utiskom da uopšte nije spreman za takvu službu, ali je od Gospoda znao da
očekuje snagu i milost da ga vodi u njegovom pozivu, na način koji je Bogu
prihvatljiv i koji će njegovoj braći i sestrama biti koristan.
Nakon što
je prihvatio poziv od Boga da služi kao propovednik i nakon što je dobio
ovlašćenje od Metodističke crkve da služi u svojstvu propovednika, u početku je
bio uključen u okrugu u kome je nadzorni propovednik bio Filip Koks (eng.
Philip Cox). Nakon toga ga je episkop Ezberi poverio da služi u nekoliko
okruga, kao pomoćnik ordiniranim sveštenicima i tokom ovog perioda je i sam bio
primljen, najpre na probu a kasnije i u pun odnos Godišnje konferencije, kad je
1794. godine bio rukopoložen na starešinu u Metodističkoj crkvi. U periodu od
1791. do 1798. godine je svake godine bio postavljen u nekom drugom okrugu, te
je za tih osam godina proputovao mnogo kilometara, što je u velikoj meri i
narušilo njegovo zdravlje.
Godine
1798, kako bi pokušao da popravi svoje zdravlje, otputovao je na sever, misleći
da će mu severnija klima pomoći. Nakon što je dve godine proveo u državi
Njujork, njegovo zdravlje se znatno poboljšalo, nakon čega se vratio u južniji
deo zemlje. Godine 1800. je bio postavljen za superintendenta distrikta Potomak
u Baltimorskoj godišnjoj konferenciji, ali se do kraja godine njegovo zdravlje
ponovo narušilo, te je konferenciju zamolio da ga oslobode dužnosti putujućeg
propovednika, jer je mislio da će tako moći bolje da služi u crkvi. Dve godine
kasnije, nakon što se njegovo zdravlje ponovo poboljšalo, ponovo je postao
putujući propovednik i bio je postavljen u okrug Frederik. U toku sledeće
decenije, Enoh je služio u čak osam različitih okruga i distrikta, što u
svojstvu nadzornog propovednika, odgovornog za okrug, što u svojstvu
superintendenta, odgovornog za ceo distrikt.
Zaista je
za žaljenje što u periodu do 1816. godine ne znamo mnogo toga o ovom čoveku i o
njegovoj službi. Čak i nakon toga, nije se situacija mnogo popravila u tome,
ali je mnogo više podataka, događaja i biografija bilo zapisivano u crkvenu arhivu,
najviše zahvaljujući tome da je Enoh Džordž postao episkop. Iako je dakle malo
zapisano o ovom velikom slugi Gospodnjem, smatram da je vrlo dobro da bar tako
sagledamo njegov život i službu, kako bismo mogli videti velika dela koja je
Bog kroz njega činio u Americi.
Enoh Džordž
je 1816. godine bio izabran za delegata Baltimorske godišnje konferencije na
Generalnu konferenciju, koja je te godine bila održana upravo u Baltimoru. Prva
stvar koju je svako prisutan na Generalnoj konferenciji uočio je bilo odsustvo
dragog episkopa Ezberija, koji je kratko vreme pre konferencije bio otišao kod
Gospoda. Cela konferencija je odisala tugom i setom upravo zbog toga što su svi
bili ubeđeni da niko drugi neće moći da popuni mesto koje je Ezberi ostavio
prazno. Episkop Mekendri (eng. McKendree) je ostao kao jedini episkop i na
samom početku konferencije je postalo neophodno da izaberu dvojicu dodatnih
episkopa koji bi vodili rad crkve, pošto ni zdravlje episkopa Mekendrija nije
bilo u najboljem stanju. Komisija sastavljena povodom tog pitanja je predložila
dvojicu kandidata i konferencija je obojicu izglasala. Bili su to Enoh Džordž i
Robert Roberts koje je episkop Mekendri rukopoložio za ovu službu.
Nakon
konferencije, episkop Džordž je vršio poverenu mu službu savesno i sa revnošću,
koja je bila karakteristična za metodiste. Celokupan rad su trojica episkopa
podelili među sobom tako da je svako od njih u periodu između dveju Generalnih
konferencija trebalo da poseti sve Godišnje konferencije u Americi bar jednom,
ne bi li se izbegao scenario u kome neko svojata neku konferenciju, već su sva
trojica sebe smatrala da su episkopi celokupne crkve, a ne samo jednog njenog
dela. Kuda god je episkop Džordž išao, svuda je širio duha pobožnosti među
ljudima i podsticao revnost i vernost među propovednicima i članovima.
Na
Generalnoj konferenciji 1820. godine, sva tri episkopa su bili prisutni, ali su
zbog zdravlja episkopa Mekendrija, Džordž i Roberts uglavnom predsedavali
radnim delom konferencije. U svom uvodnom pozdravu, svim prisutnim su pokušali
da skrenu pažnju na važne stvari koje su se dešavale u tom vremenu i periodu a
pogotovo su hteli da skrenu pažnju na stanje naše crkve u Kanadi, koja je u
ratu od 1812-1815. pretrpela velike materijalne štete. Budući da su odnosi
između SAD-a i Kanade tokom ovog rata bili skoro potpuno prekinuti, samo
delimično su propovednici mogli vernicima u Kanadi da služe. Tada je Britanska
konferencija ustupila nekoliko propovednika koji su bili voljni da služe u ovim
zajednicama. Međutim, većina metodista u Kanadi su bili privrženi Metodističkoj
episkopalnoj crkvi u SAD-u i uopšte nisu bili srećni sa potavljanjem britanskih
misionara u njihove zajednice, dok su drugi insistirali da upravo britanski
metodistički misionari zamene američke metodističke propovednike. Ovo stanje je
izazvalo uzajamno nepoverenje i ljubomoru među članovima u Kanadi i cela ova
situacija je iznesena pred delegate Generalne konferencije, ne bi li se našlo
zajedničko rešenje koje bi dovelo do izmirenja dveju strana. Nakon dugog
razmatranja, konferencija je donela jednoglasnu odluku da je to dužnost
episkopâ Metodističke episkopalne crkve da sprovedu svoje dužnosti i nadzor nad
svim udruženjima u Kanadi. Nakon konferencije, episkop Džordž je poslao dopis u
Kanadu i Veliku Britaniju, u kome je objasnio celokupnu situaciju i odluke
donesene na konferenciji. Kako bi se osigurali da dođe do razrešenja te
situacije, sveštenik Džon Emori (eng. John Emory) – kasnije episkop Emori je
bio poslat kao delegat Britanskoj konferenciji pokuša da ispravi sve postojeće
poteškoće između ova dva ogranka metodističkog pokreta, u čemu je zaista i imao
uspeha, na opšte zadovoljstvo obeju strana.
U periodu
nakon Generalne konferencije 1820. godine, episkop Džordž je nastavio u
obavljanju svojih dužnosti i tokom te četiri godine, do sledeće Generalne
konferencije, Metodistička crkva se u toj meri proširila da je 1824. godine bilo
nužno izabrati dodatna dva episkopa, kao ispomoć postojećoj trojici. Za službu
episkopa su bili posvećeni Džošua Soul (eng. Joshua Soule) i Ilajdža Heding
(eng. Elijah Hedding).
Nakon
završetka sednice, episkop Džordž, u društvu episkopa Hedinga je posetio braću
i sestre u Kanadi, predvodeći Kanadsku godišnju konferenciju koja se održala u
Halovelu u Ontariju. Par godina pre toga, neki od kanadskih propovednika, na
čelu sa članom Kanadske godišnje konferencije po imenu Rajan, izrazili su želju
da osnuju samostalnu crkvenu organizaciju u Kanadi, koja bi imala pravo da sama
postavlja episkope koji će i poticati iz Kanade. Peticiju koju je potpisala
većina kanadskih propovednika su podneli Generalnoj konferenciji 1824. godine, ali
je zbog određenih pravnih regulativa bilo odlučeno da se u Kanadi uspostavi
samostalna konferencija koja bi bila pod nadzorom episkopa Metodističke
episkopalne crkve. Ova odluka Generalne konferencije nikako nije odgovarala
ambicijama Rajana i njegovih saradnika koji su na svoju ruku pre ove odluke već
bili organizovali svoju Konferenciju, u kojoj su većinu tvorili lokalni
propovednici. Za takvih okolnosti su episkopi Džordž i Heding okupili Kanadsku
konferenciju na njeno prvo zasedanje, na kojoj je mir među braćom ponovo bio
uspostavljen i stvari su se mogli vratiti u normalnije stanje. Na sledećoj
Generalnoj konferenciji 1828. godine, kanadskoj braći je bilo ponuđeno da mogu,
ukoliko žele, da se preorganizuju u nezavisno telo, što su oni i iskoristili.
Episkop
Džordž je u jednom dopisu braći u Engleskoj među ostalim napisao: „Od našeg
poslednjeg zasedanja, iskusili smo sa radošću i zahvalnošću neobično delovanje
Duha svetoga. Imali smo brojna probuđenja u skoro svim delovima naše zemlje. U
protekle četiri godine, čak 69.000 članova je pristupilo Metodističkoj
episkopalnoj crkvi. Širenje naših granica delovanja širom našeg ogromnog
kontinenta iziskuje veliko požrtvovanje, ali ujedno i svaka služba donosi
mnogostruki blagoslov. Trudimo se da se međusobno podržimo i ohrabrujemo a među
uspehe u našem radu spadaju svi ljudi koje smo dosegli Jevanđeljem, od kojih
nam je najviše drago što smo i među raznim indijanskim plemenima mogli da
uspostavimo metodistička udruženja, jer nam je to pokazatelj Božje potvrde.“
Na
Generalnoj konferenciji 1828. Godine, za koju je ovaj dokument bio pripremljen,
episkop Enoh Džordž je bio prisutan, kako se kasnije pokazalo, poslednji put,
budući da je te iste godine, 23. avgusta preminuo u Stontonu u Virdžiniji u
šezdeset i prvoj godini života i trideset i osmoj godini službe. Njegove
poslednje reči su bile: „Slava Bogu!“
Episkopa
Enoha Džordža su zavoleli svi koji su ga upoznali i kao što možemo
pretpostaviti, svi su oplakivali njegovu smrt. To što je episkopa Džordža
razlikovalo od ostalih je bilo njegovo srce koje je gorelo za Gospoda, što je
nesumnjivo proizilazilo iz njegove duboke pobožnosti. Zaista je izgledalo da
živi i hoda sa Bogom. Bio je ljubazan prema svakome – od dugogodišnjih
prijatelja pa sve do mnoštva nepoznatih ljudi koje je na svojim putovanjima i u
svojoj službi svakodnevno sretao. Svakog dana se trudio da ustane vrlo rano i jutro
provede u molitvi šetajući napolju. Njegove propovedi su bile prožete Duhom i
pune reči istine koje su ohrabrivale svakoga ko ih je slušao.
Njegova
smrt je bila nagla i neočekivana, međutim njega smrt nije dočekala nespremnog.
Susreo je svog „poslednjeg neprijatelja“ sa nadom u večni život. Kako je često tokom
njegovih propovedi sa propovedaonice bilo moguće čuti reči: „Slava Bogu!“, tako
je i u poslednjim trenucima svog života uzviknuo te reči i njegova je sumnja
nestala.
Bok prijatelji, ja sam Jelena Mikovčić iz hrvatske. Nov sam ovdje, ne znam kako ovdje stvari funkcioniraju, ali ovdje sam pročitao dobre komentare i dodati ću malo svog života jer će biti korisno za mnoge od nas ovdje, u potrazi za odgovorima i rješavanjem problema odnosima. Bila sam u vezi s Avelom četiri godine, prekinuo je sa mnom, učinila sam sve da ga vratim, ali sve je bilo uzalud, toliko sam ga željela zbog ljubavi koju imam prema mužu, pitala sam ga o svemu što sam obećao, ali on je odbio. Objasnio sam problem svog odnosa s kolegom na poslu i ona mi je predložila da se radije obratim ljubavniku koji bi mi mogao pomoći napraviti ljubavnu čaroliju kako bih doveo muškarca kući, ali ja sam žena koja nikada nije vjerovala u magiju, imala sam nema izbora, pokušao sam, kontaktirao sam bacača čarolija i rekao mi je da nema problema da će sve biti u redu u roku od tri dana, moj bivši će mi se vratiti u roku od tri dana, dr. alaba je bacio čaroliju u zrak i svaki drugi pravopisni šarm u njegovom hramu u moje ime usred noći. Iznenađujuće, drugi dan bio je oko podneva. 16.00 Telefonirao sam s nepoznatog broja, nazvao me bivši suprug, bila sam toliko iznenađena da sam se javila na moj telefonski poziv, vidjevši da je to moj suprug, vodili smo dug razgovor i rekao je samo da mu je žao . jer je sve bilo pogrešno, rekao je da želi da mu se vratim kako bih me toliko više volio. Bila sam tako sretna i otišla sam do njega, kako smo počeli sretno živjeti do danas. Od tada sam obećao podijeliti svoje dobre vijesti s ljubavnim igrama koje savršeno rade bez ikakvih nuspojava. Čvrsto namjeravam da netko za koga znam da ima problema u vezama može biti od pomoći takvoj osobi pozivajući se na nju jedinu stvarnu i moćnu provjeru pravopisa koja mi je pomogla da riješim svoj bračni problem. e-pošta: dralaba3000@gmail.com možete mu poslati e-poštu ako vam je potrebna pomoć u vezi ili na neki drugi način. ili ga možete kontaktirati na WhatsApp: +2349071995123
ReplyDeletekao:
1) ljubavne igre se vraćaju izgubljenoj ljubavi
2) Čarolija izgubljene ljubavi spajanje s bivšim
3) Razvod
4) Bračne uloge
5) pravopisno vezivanje
6) Razbijanje uroka
7) Promocija uredske ljestvice
8.) Želite biti trudni i roditi dijete.
9) Želite zadovoljiti svog voljenog
putem dralaba3000@gmail.com