Friday, January 13, 2012

Deň 6: Premenení Priateľom




Piatok 13. 1. 2012
Premenení Priateľom

„Toto som vám hovoril, aby moja radosť bola vo vás a aby vaša radosť bola úplná. To je moje prikázanie aby ste sa vzájomne milovali, ako som vás ja miloval. Nikto nemôže väčšmi milovať, ako keď život položí za svojich priateľov. Vy ste moji priatelia, ak konáte, čo vám prikazujem, nenazývam vás viac sluhami, pretože sluha nevie, čo robí jeho pán. Nazval som vás priateľmi, pretože všetko som vám oznámil, čo som počul od svojho Otca.”
Ján  15, 11–15

Doplňujúci text: 1. list Petrov 4, 8–11


Miestnosť je zahalená pološerom a vyzerá zanedbane. Na stole sa hromadia škatule od pizze, všade sa povaľujú prázdne fľaše a plechovky. Za počítačom sedí mladý muž a zvolá: “Teraz mám už 695 priateľov!” Presne takúto karikatúru o známom internetovom portále som nedávno videla. Aký smutný a osamelý napriek toľkým “priateľom”!  Priateľstvo je viac než len výmena mien, adries a záujmov. Skutoční priatelia sa poznajú. Vedia, čo si ten druhý myslí a čo cíti. Akceptujú jeho podstatu, poznajú jeho názory a hodnotové predstavy a zdieľajú ich s ním. A predovšetkým stoja pri ňom,  keď sa dostane do ťažkostí a potrebuje pomoc. Vtedy je dobré a možno dokonca životne dôležité mať priateľa na svojej strane a môcť sa na neho spoľahnúť.
A ešte niečo: Blízky vzťah s dobrým priateľom ovplyvňuje. „Povedz mi, s kým sa priatelíš, a ja ti poviem, kto si.” Moji rodičia sa riadili týmto mottom a veľmi im záležalo na mojich priateľoch,  s ktorými som prežívala mladosť.  Vedeli, že prostredie v ktorom sa človek zdržiava a priatelia, s ktorými trávi čas, majú veľký vplyv na jeho život. A preto ma už ako dieťa posielali na detské bohoslužby a neskôr na stretnutia mladých v kostole. A dodnes som im za to vďačná. 
Aké dobré je mať v Ježišovi takéhoto priateľa. Priateľa, ktorý stojí pri nás v každej životnej situácii, ktorý za nás dokonca dal vlastný život, aby sme vo večnosti neboli stratení. A keď sme v jeho blízkosti a hovoríme s ním, počúvame ho a robíme to, čo nám hovorí, tak sa náš život mení. Tak sa z cudzích ľudí stávajú priatelia. Potom už viac nie sme sami.

Nepotrebujeme 695 priateľov. Potrebujeme jedného priateľa, ktorý nás pozná a miluje a prijíma takých, akí sme: nášho Pána a Vykupiteľa Ježiša Krista.

Marieluise Bierbaum, Bremen, učiteľka


Vďaky a uctievanie: Chválime a oslavujeme ťa za to,...
  • že si z nás, stratených ľudí, urobil svojich milovaných priateľov
  • že si nám verný, aj keď toho nie sme hodní
  • že nám cez svoje Slovo dávaš poznať Otcovu vôľu
  • že nám v spoločenstve kresťanov dávaš priateľov

Pokánie a sklonenie: Vyznávame...
  • že nie sme hodní byť tvojimi priateľmi„
  • že neodovzdávame iným lásku, ktorú prijímame od teba
  • že ti znovu a znovu spôsobujeme svojou nevernosťou sklamanie
  • že sa nechávame ovplyvňovať nesprávnymi priateľmi

Prosby: Prosíme ťa...
  • pomôž nám byť svedkami tvojej lásky
  • o premenu nášho egocentrizmu na život lásky k blížnemu
  • pomôž nám mať otvorené oči a srdcia pre ťažkosti našich priateľov
  • za naše zbory a okruhy priateľov
  • za našich susedov a kolegov, aby sa stali našimi priateľmi

Každodenná viera
V politike, spoločnosti a zamestnaní  prevziať zodpovednosť a vidieť v tom časť zborovej práce.
V bežných dňoch presadzovať to, čo je pre nás dôležité v nedeľu.
Pestovať blahodarne pôsobiace vzťahy s ľuďmi a budovať dobré susedské vzťahy.
K tomu všetkému potrebujeme modlitby!

No comments:

Post a Comment